Γυμνασιακά Νέα

Ημέρα Μνήμης

Σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2024, συμπληρώθηκε ένας χρόνος από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, με τη βοήθεια, τη στήριξη και την εποπτεία του Συλλόγου Διδασκόντων, χρησιμοποίησαν τις σχολικές τους τσάντες ως ψηφίδες για να σχηματίσουν το μήνυμα "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!", ανέγνωσαν τα ονόματα των νεκρών και τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των 57 θυμάτων της τραγωδίας!

"Ποτέ Ξανά!"

Την Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024, το τμήμα Α1 του σχολείου μας επισκέφθηκε το Μουσείο ΟΤΕ προκειμένου να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο"!

  

Την Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024, 220 σχολικές τσάντες μπήκαν στη σειρά για να σχηματίσουν το σύνθημα "ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!", συμμετέχοντας στη διασχολική δράση που συντόνισε το Χαμόγελο του Παιδιού. 

 

Την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2024 στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, το σχολείο μας συνδέθηκε ζωντανά με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης προκειμένου να παρακολουθήσει του έργο του Haydn "Η Συμφωνία του Αποχαιρετισμού"!

    

Με τα τμήματα Γ2 και Γ3, στο  πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας μελετήσαμε το σατιρικό ποίημα του Αλέξανδρου Σούτσου "Ο επιστάτης των εθνικών οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια".

Τι είναι σάτιρα; Πώς αξιοποιείται η ειρωνεία ως σημασιολογικό σχήμα λόγου; Γιατί αποτελεί όπλο στα χέρια ενός λογοτέχνη;

Μετά την ολοκλήρωση της ερμηνείας του ποιήματος, έφτασε η στιγμή να περάσουμε από τη θεωρία... στην πράξη! Γίναμε δημιουργοί και γράψαμε τα δικά μας σατιρικά κείμενα για να περάσουμε τα δικά μας μηνύματα! Διαβάσαμε τις δημιουργίες μας στην τάξη, γελάσαμε, προβληματιστήκαμε και στο τέλος ψηφίσαμε τις αγαπημένες μας!

Πατήστε εδώ για να προβάλετε ενδεικτικές δημιουργίες των μαθητών.

Στα τμήματα Γ2 και Γ3 και, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, συζητήσαμε για την Ελλάδα και για τα χαρακτηριστικά του διαφημιστικού λόγου.

Πόσο διαφέρει η σύγχρονη Ελλάδα από την αρχαία; Μπορούμε να εμπνευστούμε από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία για να διαφημίσουμε ένα νέο προϊόν; Υπάρχουν εταιρείες  που έχουν κάνει κάτι ανάλογο; 

Μετά τη συζήτηση, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Ορισμένες ομάδες ανέλαβαν να παρουσιάσουν προϊόντα που ήδη υπάρχουν στην αγορά και έχουν εμπνευστεί την ονομασία τους από την αρχαία Ελλάδα, ενώ άλλες  αποφάσισαν να διαφημίσουν ένα δικό τους νέο προϊόν. Απαραίτητη προϋπόθεση; Η σύνδεση της διαφημιστικής ιδέας με κάτι αρχαιοελληνικό.

Οι μαθητές, αφού ετοίμασαν το όνομα και το λογότυπο του προϊόντος τους, το διαφήμισαν στην τάξη με στόχο να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές-συμμαθητές τους. Απολαύσαμε δημιουργικές ιδέες από επίδοξους διαφημιστές και εξασκηθήκαμε στα χαρακτηριστικά του προφορικού διαφημιστικού λόγου!

 

Στο τμήμα Α3 και στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, ασχοληθήκαμε με τα συνθήματα και την έννοια της πολυτροπικότητας.

Με αφετηρία τα συνθήματα του βιβλίου μας και τα συνθήματα που συνδέονται με το Πολυτεχνείο, αναζητήσαμε σύγχρονα συνθήματα. Μοιάζουν τα συνθήματα του τότε και του τώρα; Ποιο μήνυμα περνάνε; Γιατί αυτό είναι σημαντικό; Περιέχουν μόνο λέξεις; Μήπως υπάρχουν και άλλα σύμβολα;

  Αφού δώσαμε απαντήσεις στα παραπάνω καίρια ερωτήματα, στη συνέχεια γίναμε οι ίδιοι δημιουργοί συνθημάτων!

Τι είναι σημαντικό να μπει στον τοίχο της τάξης μας; Με ποιον τρόπο θα μεταδώσουμε καλύτερα το μήνυμά μας;

Κάθε παιδί παρουσίασε το σύνθημά του και επιχειρηματολόγησε για την αξία του μηνύματος που περνά το σύνθημα αυτό. Στη συνέχεια, οι μαθητές ψήφισαν το αγαπημένο τους καλλιτεχνικό δημιούργημα!

Όλα τα συνθήματα άξιζαν μια θέση στον τοίχο της τάξης μας! Σας παρουσιάζουμε τα συνθήματά μας!

Στο τμήμα Α3 και στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, συζητήσαμε για τους κώδικες επικοινωνίας!

Πόσοι υπάρχουν; Πόσους χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή;

Αφού αναδείξαμε πολλούς και ποικίλους κώδικες, στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε πώς θα επικοινωνούσαμε με έναν κωφό συμμαθητή μας.

Συζητήσαμε για τη νοηματική γλώσσα κωφών, ανακαλύψαμε το αλφάβητό της και έπειτα γράψαμε τα δικά μας ονόματα σε αυτόν τον κώδικα επικοινωνίας, για να φτιάξουμε τη δική μας γωνιά νοηματικής γλώσσας στην τάξη. 

Απολαύστε τα έργα μας! 

 

Δείτε εδώ το ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ scroll with seal

για το σχολικό έτος 2022-23.

 

Οι Aιτήσεις για την έκδοση ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ θα γίνονται καθημερινά 07:45 - 09:00 και 12:30 - 14:00.

Bεβαιώσεις θα παραλαμβάνονται δύο εργάσιμες μέρες μετά. 

 

Απαραίτητα έγγραφα για την υποβολή της αίτησης: Διαβατήριο και Άδεια Παραμονής σε ισχύ ή Βεβαίωση Κατάθεσης Αίτησης για άδεια Παραμονής  για τον μαθητή και για τον αιτούντα (σε περίπτωση που ο μαθητής είναι ανήλικος και την αίτηση την κάνει ο κηδεμόνας)

 

Σήμερα Τρίτη 20/11/2018 και μετά από την κατάληψη του σχολικού κτιρίου του Γυμνασίου Νέας Ερυθραίας τη Δευτέρα 19/11/2018 συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων, μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας, με αντιπροσωπία του 15μελους μαθητικού συμβουλίου καθώς και με μαθητές που συμμετείχαν στην κατάληψη. Ακολούθησε συζήτηση όπου τέθηκαν τα αιτηματα των μαθητών που συμμετείχαν στην κατάληψη και δόθηκαν εξηγήσεις και απαντήσεις από τη μεριά της Διευθύντριας και του Συλλόγου Διδασκόντων. Τέλος, οι μαθητές, αφού παραδέχθηκαν την παρουσία τους εντός του κλειστού σχολείου τη Δευτέρα 19/11/2018, συμφώνησαν να εκτιμηθεί το κόστος των ζημιών που προκλήθηκαν και να επιμεριστεί σε όσους βρίσκονταν στο χώρο του σχολείου κατά την ώρα της κατάληψης. Για άλλα πειθαρχικά αδικήματα που σχετίζονται με την  κατάληψη και την απόδοση ευθυνών θα αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο μόνος αρμόδιος, σε ειδική συνεδρίαση του.

Ακολούθησε συζήτηση με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, την κα Κατερίνα Καραλή, πρόεδρο της ΔΕΠ, το Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διευθύντρια, όπου οι γονείς διατύπωσαν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους.

Τα αιτήματα των μαθητών έχουν σταλεί στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας για ενημέρωση.

Από το Κοινωνικό Παντοπωλείο Κηφισιάς λάβαμε το ακόλουθο ευχαριστήριο μήνυμα: "Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας στη χριστουγεννιάτικη δράση συλλογής τροφίμων, κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2017, και τα τρόφιμα που χορηγήσατε μέσω αυτής στο Κοινωνικό Παντοπωλείο.".

Βρείτε εδώ την επιστολή.

New 04 juneΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΚΕ.ΣΥ.Π) Ν. ΙΩΝΙΑΣ

 New 04 june

Την Τετάρτη 27/9/2017 στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Γυμνασίου Νέας Ερυθραίας πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των γονέων της Α Γυμνασίου από τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, σχετικά με τους κανόνες συμπεριφοράς για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τον χαρακτηρισμό φοίτησης, το Σχολικό διδακτικό έτος, τα διδασκόμενα μαθήματα και την αξιολόγηση μαθητών.

Α. Κανόνες συμπεριφοράς για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου

  • Ευπρέπεια και σεβασμός προς το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους συμμαθητές
  • Απαγόρευση οποιασδήποτε μορφής βίας και άκοσμων εκφράσεων
  • Έγκαιρη πρωινή προσέλευση έως 8:15
  • Απαγόρευση εξόδου από το σχολείο χωρίς την άδεια της Διευθύντριας
  • Απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών
  • Σεβασμός και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του σχολείου και διατήρηση της καθαριότητας
  • Οι φθορές της σχολικής περιουσίας αποτελούν πράξη τιμωρητέα και αποζημιώνονται από τους γονείς του υπεύθυνου μαθητή
  • Απλή, ευπρεπής και καθαρή καθημερινή εμφάνιση των μαθητών
  • Συνεργασία εκπροσώπων των μαθητών και των γονέων και κηδεμόνων με το σχολείο

Β. Χαρακτηρισμός φοίτησης

Επαρκής φοίτηση (ο μαθητής προσέρχεται κανονικά στις εξετάσεις της Α περιόδου Ιουνίου)

  • Όχι πάνω από 114 απουσίες, εκ των οποίων οι 64 είναι αδικαιολόγητες και οι 50 δικαιολογημένες
  • Όχι πάνω από 164 απουσίες, εκ των οποίων οι πάνω από τις 64 είναι δικαιολογημένες, ο Μ.Ο. βαθμολογίας είναι 15 και η διαγωγή Α.

Ελλιπής φοίτηση (ο μαθητής παραπέμπεται στις εξετάσεις της Β περιόδου Ιουνίου)

  • Όχι πάνω από 164 απουσίες, εκ των οποίων οι πάνω από τις 64 είναι δικαιολογημένες και ο Μ.Ο. βαθμολογίας είναι κάτω από 15
  • Οι απουσίες είναι πάνω από 164 και όχι πάνω από 214, ο Μ.Ο. βαθμολογίας είναι 15 και η διαγωγή Α.

Ανεπαρκής φοίτηση (ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη)

Όταν οι απουσίες είναι πάνω από 64 και δεν ισχύει καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Γ. Σχολικό διδακτικό έτος, διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών

Σχολικό έτος: 11/9/2017-30/6/2018

Α τετράμηνο: 11/9/2017-20/1/2018

Β τετράμηνο: 21/1-30/5/2018

Α 10ημερο Ιουνίου:  1η εξεταστική περίοδος

Β 10ημερο Ιουνίου:  ενισχυτική διδασκαλία για τους παραπεμπόμενους μαθητές

Γ 10ημερο Ιουνίου: 2η εξεταστική περίοδος

Διδασκόμενα μαθήματα:

Α Ομάδα: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική

Β Ομάδα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία-Γεωλογία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Β Ξένη Γλώσσα, Οικιακή Οικονομία

Γ Ομάδα: Τεχνολογία-Πληροφορική, Μουσική-Καλλιτεχνικά, Φυσική Αγωγή

Αξιολόγηση μαθητών

Για τα μαθήματα της Α ομάδας:

  • Ωριαία γραπτή δοκιμασία Α τετραμήνου
  • Εξετάσεις τον Ιούνιο

Για τα μαθήματα της Β ομάδας:

  • Ωριαία γραπτή δοκιμασία Α τετραμήνου
  • Ωριαία γραπτή δοκιμασία ή Συνθετική εργασία Β τετραμήνου

Για τα μαθήματα της Γ Ομάδας

Καμία ωριαία γραπτή δοκιμασία

Τέλος, δόθηκαν συμβουλές και οδηγίες παιδαγωγικού χαρακτήρα για την προσαρμογή των μαθητών της Α τάξης στο νέο τους σχολικό περιβάλλον.

Το Γυμνάσιο Νέας Ερυθραίας ευχαριστεί την εταιρεία COCOMAT και τον διευθυντή κ. ΠΑΥΛΟ ΕΥΜΟΡΦΙΔΗ για την δωρεά του.

Το Γυμνάσιο Νέας Ερυθραίας ευχαριστεί την εταιρεία Berling για την δωρεά της.

Το Γυμνάσιο Νέας Ερυθραίας ευχαριστεί την εταιρεία WIND για την δωρεά της.