Ψηφιακή περιήγηση στην έκθεση των έργων Τεχνολογίας
Τα έργα των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας αποκτούν διαφορετική αξία και μας δίνουν την ευκαιρία να τα θαυμάσουμε σε μία ψηφιακή - εικονική περιήγηση σε ένα πρωτότυπο μουσείο στο οποίο αποτελούν τα εκθέματα!
Ας περιηγηθούμε σε αυτό το μοναδικό μουσείο πατώντας εδώ και εδώ!
Δημιουργοί podcast!
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης, η ενότητα «Γλώσσα - Γλώσσες και Πολιτισμοί του Κόσμου» αποτέλεσε μια καλή ευκαιρία να συζητήσουμε για τη γλώσσα των νέων, τα greeklish και την… υβριδική γλώσσα που μιλάμε σήμερα!
Αρχικά, ακούσαμε το podcast του Άρη Αποστολόπουλου «Πετάμε πιο πολλές ξένες λέξεις από ποτέ», το οποίο αφενός εμπλούτισε το περιεχόμενο της συζήτησής μας, αφετέρου λειτούργησε ως ένα καλό παράδειγμα προσχεδιασμένου προφορικού λόγου.
Αφού εξηγήσαμε τα είδη των podcasts και τα χαρακτηριστικά του προσχεδιασμένου προφορικού λόγου, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, έκαναν έρευνα, συνέταξαν προσχεδιασμένες ομιλίες και στη συνέχεια τις εκφώνησαν δημιουργώντας τα δικά τους podcasts!
Απολαύστε ορισμένα από τα podcasts των μαθητών μας πατώντας Podcasts.
Ήσυχες παραλίες ή παραθαλάσσια μέρη με τουριστική κίνηση;
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, η τρίτη ενότητα αποτέλεσε μια καλή αφορμή να συζητήσουμε για την επιχειρηματολογία, την περιγραφή, την αφήγηση, την έρευνα και... τη φύση!
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, οι μαθητές/τριες του τμήματος Α3 χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν δράση! Όλοι αναζήτησαν κείμενα και εικόνες σε περιοδικά, εφημερίδες, τουριστικούς οδηγούς, λογοτεχνικά έργα και το διαδίκτυο, με στόχο να εντοπίσουν στοιχεία που αφορούν ήσυχες παραλίες και παραθαλάσσια μέρη με μεγάλη τουριστική κίνηση.
Η πρώτη και η δεύτερη ομάδα οργάνωσαν το υλικό, έβαλαν τίτλους, πρόσθεσαν σχόλια στις εικόνες και έγραψαν τις δικές τους περιγραφές στα τοπία δημιουργώντας μία αφίσα. Η τρίτη ομάδα οργάνωσε τις πληροφορίες και κατέγραψε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε επιλογής δημιουργώντας ένα πληροφοριογράφημα με επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα. Η τέταρτη ομάδα αξιοποιώντας όλες τις πληροφορίες, ανέλαβε την έρευνα της τάξης, προκειμένου να διερευνήσει τις απόψεις που έχουν και άλλοι άνθρωποι για το δίλημμα: ήσυχες παραλίες ή πολυσύχναστα τουριστικά θέρετρα.
Οι μαθήτριες, δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο και ρωτήσαν 100 ανθρώπους από το σχολικό, το οικογενειακό και το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον τι διακοπές προτιμούν. Στη συνέχεια, απέδωσαν τα αποτελέσματα σχηματικά σε ραβδογράμματα και εξηγήσαν με ένα σύντομο συνοδευτικό κείμενο τα αποτελέσματα. Πατήστε εδώ για να προβάλετε τις δημιουργίες των ομάδων.
Μπαίνοντας στη θέση της Πολυδούρη και του Καρυωτάκη
Ο Φλεβάρης, ως ο κατεξοχήν μήνας της αγάπης και του έρωτα, μας ενέπνευσε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας να αποκωδικοποιήσουμε τη σχέση δύο καταξιωμένων ποιητών, της Μαρίας Πολυδούρη και του Κώστα Καρυωτάκη.
Μελετήσαμε τις επιστολές που αντάλλασσαν και έχουν διασωθεί και στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε τα ποιήματα: Γιατί μ` αγάπησες (Πολυδούρη) και Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα (Καρυωτάκης).
Μετά το τέλος της ερμηνείας των ποιημάτων, μπήκαμε στα παπούτσια των ποιητών. Εμπνευσμένοι/ες από τα ποιήματα, οι μαθητές/τριες υιοθέτησαν τον ρόλο ενός εκ των δύο ποιητών και απέστειλαν επιστολές προς τον άλλο αγαπημένο καταγράφοντας τη δική τους εκδοχή για την έκβαση αυτής της σχέσης, συνέθεσαν δικά τους ποιήματα και αποκάλυψαν τις ενδόμυχες σκέψεις και συναισθήματα των δύο πρωταγωνιστών σε μορφή προσωπικού ημερολογίου.
Τέλος, καθώς η Λογοτεχνία συνδέεται άρρηκτα με την Τέχνη, ορισμένοι μαθητές αναζήτησαν πίνακες ζωγραφικής που αισθητοποιούν τα συναισθήματα των ποιημάτων και τους παρουσίασαν στην τάξη. Πατήστε εδώ για να προβάλετε ενδεικτικές δημιουργίες των μαθητών και των μαθητριών.
Συμμετροχή σε Ημερίδα του ΥΠΑΙΘΑ
Την Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2024, το σχολείο μας, ως μέλος του δικτύου σχολείων "ΣΗ.ΜΑ. - Α.Ε.Π." (Σημερινός Μαθητής - Αυριανός Ενεργός Πολίτης) συμμετείχε στην Ημερίδα του διοργανώθηκε στο Υπουρσείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα τις δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, Μαρία Ανταράκη, Βασιλική Γκαραβέλα και Αγγελική Τζαμάλη, μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στον Όμιλο κατά της σχολικής βίας παρουσίασαν τις δράσεις του σχολείου μας με τίτλο "Μαζί, ενάντια στον σχολική εκφοβισμό!", μοίρασαν υλικό (σελιδοδείκτες και τρίπτυχα φυλλάδια) στους παρευρισκόμενους και τους συντονιστές της Ημερίδας και απέσπασαν θετικά σχόλια και κριτική.
Άντα, Δήμητρα, Ιωάννα, Σταματία, Ηλία, Βαγγέλη, Γιάννη, Χρύσανθε, πολλά συγχαρητήρια!
Η ιστορική μέτρηση του Ερατοσθένη
Την Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2024, στις 12:32 ακριβώς και ταυτόχρονα με χιλιάδες άλλα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, μετρήσαμε τη σκιά μιας ράβδου προκειμένου, ακολουθώντας τα βήματα του Ερατοσθένη, να υπολογίσουμε την ακτίνα της Γης!
Το σχολικό προαύλιο πλημμύρισε μαθητικές ομάδες, οι οποίες εφοδιασμένες με ράβδους και τα κατάλληλα γεωμετρικά όργανα αναβίωσαν το ιστορικό πείραμα!
Ο λαμπερός ήλιος στάθηκε σύμμαχος στην προσπάθειά μας!
Συμμετοχή σε δράση δεντροφύτευσης
Ο Δήμος Κηφισιάς και η μη κερδοσκοπική οργάνωση We For All διοργάνωσαν δράση ενημέρωσης για το περιβάλλον και δεντροφύτευσης την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2023.
Το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και συμμετείχε στη δράση. Το 15μελές και τα 5μελή μαθητικά συμβούλια της Γ΄ τάξης, συνοδευόμενοι από τρεις εκπαιδευτικούς, ενημερώθηκαν για τη σημασία της ανακύκλωσης, συνομίλησαν με τον Δήμαρχο της πόλης μας για τα θέματα που τους απασχολούν και φύτεψαν 30 νεαρά δέντρα στο παρκο Παπανδρέου, ενισχύοντας την οικολογική τους συνείδηση!
Υλικό κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Αγαπητή σχολική μας κοινότητα
Με χαρά ανακοινώνουμε τη δημιουργία ενός ενημερωτικού τριπτύχου για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, μία πρωτοβουλία που ανέλαβαν οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, με τη συνεισφορά της μαθήτριας Άντας Τσαγκαράκη, μέλος του Ομίλου ια την Ενδοσχολική Βία, η οποία συνέβαλε στην τελική σχηματοποίησή του, φέρνοντας τη φωνή των μαθητών στο προσκήνιο.
Το τρίπτυχο διανεμήθηκε σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας, αποσκοπώντας στην ευαισθητοποίηση και πρόληψη του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Η προσπάθεια των Συμβούλων Σχολικής Ζωής αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας για ένα ασφαλές, υποστηρικτικό και φιλικό περιβάλλον μάθησης.
Επίσης, θέλουμε θερμά να ευχαριστήσουμε τον κο Μπαρμπάτση, γονέα της μαθήτριας Μπαρμπάτση Σταματίας της Γ΄ τάξης, για την ευγενική του χορηγία στην εκτύπωση του τριτπύχου Η στήριξη όλων σας είναι πολύτιμη και συμβάλλει στην επιτυχία των πρωτοβουλιών μας.
Συνεχίζουμε μαζί την πορεία μας για ένα σχολείο όπου η ασφάλεια και ο σεβασμός κυριαρχούν. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας.
Με εκτίμηση
Η Διεύθυνση και οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής
Σχολικός περίπατος Μαρτίου για τη Γ΄ τάξη
Την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας, στην Αεροπορική Βάση της Δεκέλειας στο Τατόι.
Εκεί είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο Μουσείο, να ακούσουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την πολεμική μας Αεροπορία και να θαυμάσουν από κοντά πολεμικά αεροσκάφη!
Διαπολιτισμικό FoodFest
Η Τετάρτη, 06/03/2024, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, είναι μία ακόμη ευκαιρία να αναδείξουμε ότι μπορούμε να ζούμε αρμονικά. Στο πλαίσιο αυτό; διοργανώθηκε στο σχολείο μας ένα Διαπολιτισμικό Φεστιβάλ Φαγητού, το School FoodFest, στο οποίο οι γονείς, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμά μας προσέφεραν παραδοσιακά εδέσματα από τον τόπο καταγωγής τους.
Η ποικιλία των πιάτων που προσφέρθηκαν αποτέλεσαν ένα δείγμα τόσο της γαστρονομικής παράδοσης όσο και της πολυπολιτισμικής μας ταυτότητας και ανέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας και της αγάπης.
Η εκδήλωση πλαισιώθηκε με παραδοσιακούς χορούς!
Στόχος μας να δοκιμάσουμε νέες γεύσεις και να ανακαλύψουμε ότι αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από όσα μας χωρίζουν!
Σχολικός περίπατος Μαρτίου για τις Α΄ και Β΄ τάξεις
Την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Πινακοθήκη Κουβουτσάκη στην Κηφισιά. Σε ένα υπέροχο νεοκλασικό κτήριο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα ρεύματα και τις σχολές της ζωγραφικής, έμαθαν να αναγνωρίζουν τεχνοτροπίες και θαύμασαν αυθεντικούς πίνακες!
Ημέρα Μνήμης
Σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2024, συμπληρώθηκε ένας χρόνος από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, με τη βοήθεια, τη στήριξη και την εποπτεία του Συλλόγου Διδασκόντων, χρησιμοποίησαν τις σχολικές τους τσάντες ως ψηφίδες για να σχηματίσουν το μήνυμα "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!", ανέγνωσαν τα ονόματα των νεκρών και τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των 57 θυμάτων της τραγωδίας!
"Ποτέ Ξανά!"
Τη Δευτέρα, 26/02/2024 και ώρα 14:30, ενώπιον επιτροπής αποτελούμενης από τη Διευθύντρια του Σχολείου, δύο από τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπων του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, άνοιξαν οι φάκελοι με τις προσφορές των τουριστικών γραφείων για την 3ήμερη εκδρομή της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Νέας Ερυθραίας στη Λακωνική Μάνη. Οι προσφορές των τουριστικών γραφείων είναι οι ακόλουθες:
Προσφορά 1
Προσφορά 2
Προσφορά 3
Προσφορά 4
Επιλέχθηκε η προσφορά του τουριστικού γραφείου ZeppelInn ως η πλέον συμφέρουσα και για τον λόγο αυτό συντάχθηκε η Πράξη 7/26-02-2024 του Βιβλίου Πράξεων του Διευθυντή
.
Την Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024, το τμήμα Α1 του σχολείου μας επισκέφθηκε το Μουσείο ΟΤΕ προκειμένου να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο"!
Την Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024, 220 σχολικές τσάντες μπήκαν στη σειρά για να σχηματίσουν το σύνθημα "ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!", συμμετέχοντας στη διασχολική δράση που συντόνισε το Χαμόγελο του Παιδιού.
Την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2024 στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, το σχολείο μας συνδέθηκε ζωντανά με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης προκειμένου να παρακολουθήσει του έργο του Haydn "Η Συμφωνία του Αποχαιρετισμού"!
Με τα τμήματα Γ2 και Γ3, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας μελετήσαμε το σατιρικό ποίημα του Αλέξανδρου Σούτσου "Ο επιστάτης των εθνικών οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια".
Τι είναι σάτιρα; Πώς αξιοποιείται η ειρωνεία ως σημασιολογικό σχήμα λόγου; Γιατί αποτελεί όπλο στα χέρια ενός λογοτέχνη;
Μετά την ολοκλήρωση της ερμηνείας του ποιήματος, έφτασε η στιγμή να περάσουμε από τη θεωρία... στην πράξη! Γίναμε δημιουργοί και γράψαμε τα δικά μας σατιρικά κείμενα για να περάσουμε τα δικά μας μηνύματα! Διαβάσαμε τις δημιουργίες μας στην τάξη, γελάσαμε, προβληματιστήκαμε και στο τέλος ψηφίσαμε τις αγαπημένες μας!
Πατήστε εδώ για να προβάλετε ενδεικτικές δημιουργίες των μαθητών.
Στα τμήματα Γ2 και Γ3 και, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, συζητήσαμε για την Ελλάδα και για τα χαρακτηριστικά του διαφημιστικού λόγου.
Πόσο διαφέρει η σύγχρονη Ελλάδα από την αρχαία; Μπορούμε να εμπνευστούμε από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία για να διαφημίσουμε ένα νέο προϊόν; Υπάρχουν εταιρείες που έχουν κάνει κάτι ανάλογο;
Μετά τη συζήτηση, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Ορισμένες ομάδες ανέλαβαν να παρουσιάσουν προϊόντα που ήδη υπάρχουν στην αγορά και έχουν εμπνευστεί την ονομασία τους από την αρχαία Ελλάδα, ενώ άλλες αποφάσισαν να διαφημίσουν ένα δικό τους νέο προϊόν. Απαραίτητη προϋπόθεση; Η σύνδεση της διαφημιστικής ιδέας με κάτι αρχαιοελληνικό.
Οι μαθητές, αφού ετοίμασαν το όνομα και το λογότυπο του προϊόντος τους, το διαφήμισαν στην τάξη με στόχο να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές-συμμαθητές τους. Απολαύσαμε δημιουργικές ιδέες από επίδοξους διαφημιστές και εξασκηθήκαμε στα χαρακτηριστικά του προφορικού διαφημιστικού λόγου!
Στο τμήμα Α3 και στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, ασχοληθήκαμε με τα συνθήματα και την έννοια της πολυτροπικότητας.
Με αφετηρία τα συνθήματα του βιβλίου μας και τα συνθήματα που συνδέονται με το Πολυτεχνείο, αναζητήσαμε σύγχρονα συνθήματα. Μοιάζουν τα συνθήματα του τότε και του τώρα; Ποιο μήνυμα περνάνε; Γιατί αυτό είναι σημαντικό; Περιέχουν μόνο λέξεις; Μήπως υπάρχουν και άλλα σύμβολα;
Αφού δώσαμε απαντήσεις στα παραπάνω καίρια ερωτήματα, στη συνέχεια γίναμε οι ίδιοι δημιουργοί συνθημάτων!
Τι είναι σημαντικό να μπει στον τοίχο της τάξης μας; Με ποιον τρόπο θα μεταδώσουμε καλύτερα το μήνυμά μας;
Κάθε παιδί παρουσίασε το σύνθημά του και επιχειρηματολόγησε για την αξία του μηνύματος που περνά το σύνθημα αυτό. Στη συνέχεια, οι μαθητές ψήφισαν το αγαπημένο τους καλλιτεχνικό δημιούργημα!
Όλα τα συνθήματα άξιζαν μια θέση στον τοίχο της τάξης μας! Σας παρουσιάζουμε τα συνθήματά μας!
Στο τμήμα Α3 και στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, συζητήσαμε για τους κώδικες επικοινωνίας!
Πόσοι υπάρχουν; Πόσους χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή;
Αφού αναδείξαμε πολλούς και ποικίλους κώδικες, στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε πώς θα επικοινωνούσαμε με έναν κωφό συμμαθητή μας.
Συζητήσαμε για τη νοηματική γλώσσα κωφών, ανακαλύψαμε το αλφάβητό της και έπειτα γράψαμε τα δικά μας ονόματα σε αυτόν τον κώδικα επικοινωνίας, για να φτιάξουμε τη δική μας γωνιά νοηματικής γλώσσας στην τάξη.
Απολαύστε τα έργα μας!